Handtekening toevoegen

Onze Support-afdeling geeft enkele tips over het gebruik en beheer van uw e-mail functionaliteiten.

Handtekening toevoegen in uw Outlook-programma

Bij QDC staat de communicatie tussen u en uw relaties voorop. Het is dan niet gewenst dat u bij elk e-mailbericht uw naam, contact en bedrijfsgegevens dient op te geven. Dan is het handig om deze gegevens in een digitale handtekening op te nemen zodat deze informatie direct zichtbaar is wanneer u een nieuw e-mailbericht schrijf of beantwoordt. Volg deze stappen wanneer u Outlook 2013 of 2016 gebruikt:

  • Ga binnen uw Outlook programma, als uw e-mailaccount is ingesteld, naar het Tabblad Start en kies Nieuwe E-mail.
  • Er wordt een nieuw venster geopend, waarna u kunt kiezen voor het Drop Down menu Handtekening. Kies hier voor Handtekeningen…
  • Maak een nieuwe handtekening aan door te kiezen voor Nieuw en voer uw handtekening in zoals gewenst. Kies voor Opslaan.
  • Na het bewerken van de handtekening, kunt u deze toevoegen aan een E-mailaccount. Kies dan de optie E-mailaccount onder Standaardhandtekening kiezen. Kies één of meerdere e-mailaccounts door deze te selecteren en vervolgens achter Nieuwe berichten en Antwoorden en doorgestuurde berichten de naam van uw handtekening (of een andere handtekening) te selecteren.
  • Kies OK om de wijzigingen op te slaan.

Let op dat de aangemaakte handtekeningen niet worden opgeslagen of gesynchroniseerd op andere apparaten. Dit dient per programma/apparaat ingesteld te worden.

Handtekening toevoegen in RoundCube (webmail)

Wanneer er een E-mail (of Web-) hosting wordt afgenomen bij QDC, is hier standaard webmail functionaliteit voor aanwezig. Is uw domeinnaam gekoppeld aan de hosting? Dan kunt u de webmail omgeving bereiken door in een browser naar het volgende adres te surfen: http://uwdomeinnaam.nl/webmail. Hier kunt u inloggen met de inloggegevens van uw e-mailaccount (vergeet niet het @ teken toe te voegen en uw domeinnaam).

  • Eenmaal ingelogd, ga dan naar Instellingen, rechtsboven in het scherm.
  • Kies links in het menu Instellingen, voor Identiteiten en selecteer uw eigen identiteit.
  • Nu kan de handtekening worden aangemaakt. Geef de gewenste handtekening op in het veld Ondertekening.
  • Kies voor Opslaan om de handtekening op te slaan.

HTML

Kiest u bij het aanmaken of wijzigen van uw handtekening voor de optie HTML-ondertekening, dan kan er een opmaak worden toegevoegd aan uw handtekening. Kiest u hier niet voor, dan is de ondertekening zichtbaar als “platte” tekst.

Dit artikel is geplaatst in E-mail Algemeen en getagged als , , , . Sla de permalink op als bladwijzer.