Volg deze instructie u beschikt over het SSL certificaat en deze wenst te installeren op een Exchange 2010 server. Deze instructie gaat er vanuit dat de Exchange server beschikt over een GUI, Grafisch User Interface.
- Sla het SSL certificaat op, op de Exchange server op een eenvoudige locatie.
- Heeft u het SSL certificaat als tekst ontvangen? Dan dient het volledige SSL certificaat via een teksteditor opgeslagen te worden als .crt bestand (inclusief –begin– en –end– regels)
- Het SSL certificaat kan op verzoek ook direct door QDC worden aangeleverd als .crt bestand.
- Open het Exchange Management Console
- Selecteer de Microsoft Exchange On-Premises boom en vouw het linkermenu Server Configuration open.
- Selecteer het certificaat in het menu midden-onder. De weergegeven naam komt overeen met de Friendly Name welke is opgegeven bij het aanmaken van de CSR. Klik in het Actions menu op Complete Pending Request.
- Open het eerder opgeslagen .crt bestand en kies voor Complete.
- Het SSL certificaat wordt nu geïmporteerd. Hiervan wordt een specificatie weergegeven. Klik op Finish.
Om het certificaat in gebruik te nemen op de gewenste diensten, dient deze toegewezen te worden:
- Selecteer het geïnstalleerde certificaat in het middelste venster en klik op Assign Services to Certificate in het rechter menu.
- Selecteer de server in de lijst en kies Next
- Kies de gewenste diensten uit de lijst die beveiligd dienen te worden en kies weer voor Next.*
- Selecteer Assign en Finish waarna het certificaat voor de geselecteerde diensten zal worden gebruikt.
* Let op: selecteer niet de Unified Messaging dienst wanneer deze dienst niet is geconfigureerd, anders zal het toewijzen van het certificaat mislukken.
Voor het installeren van de CA root en intermediate certificaten, kunt u het volgende artikel volgen.