Hoe hef ik mijn domeinnaam op?

Om een domeinnaam op te zeggen dient u het formulier Opzeggen diensten in te vullen en te ondertekenen. Met dit formulier kunt u ook een opheffing doorgeven voor een datum die ligt in de toekomst. Uw domeinnaam zal per opgegeven datum worden opgeheven, of op de eerst volgende werkdag indien er een datum in het verleden wordt opgegeven. Ook kunt u in plaats van een exacte datum aangeven dat u de domeinnaam per einde contract wilt opheffen, zodat het domein in uw beheer blijft zolang u ervoor betaald heeft. Het document is te vinden onder onze downloads.

Voor het opheffen van meerdere domeinnamen kunt u hetzelfde formulier gebruiken, mits de houder van elke domeinnaam gelijk is. In andere gevallen heeft u voor elke domeinnaam met een aparte houder een apart opheffingsformulier nodig.

* Uiteraard kunt u ook zelf een document opstellen. Deze dient dan wel de volgende gegevens te bevatten: de naam van de persoon die het document ondertekend, de domeinnaam welke opgeheven dient te worden en de datum waarop de opheffing plaats zou moeten vinden. Tevens dient het document ondertekend te zijn. Indien er belangrijke informatie mist, waardoor wij de opheffing niet kunnen verifiëren, dan melden wij dat tijdig aan de afzender. Wij adviseren echter om ons document te gebruiken. Dit om te voorkomen dat er benodigde informatie vergeten wordt, welke wel belangrijk is voor het doorvoeren van een opheffing.

Let op: Een opzegging kan pas in behandeling genomen worden na ontvangst van een correct ingevuld formulier! Let er op dat de houder van domeinnaam correct is ingevuld. Indien u niet zeker weet op welke houder de domeinnaam staat, dan kunt u contact met ons opnemen.

Aanleveren van de documenten

De documenten kunnen op de volgende wijze worden aangeleverd bij QDC:

  • Per e-mail (documenten inscannen en versturen in een van de gangbare formaten) naar info@qdc.nl
  • Per post naar: Ceintuurbaan 26a, 8024 AA Zwolle
  • Per fax naar 084 – 8364706

Tip: Indien u geen scanner heeft, dan kunt u met een mobiele telefoon vaak ook een duidelijke foto maken van de uitgeprinte documenten.

Belangrijk: Opzeggingen die na een verlenging worden aangevraagd, worden wel door ons verwerkt. De openstaande facturen komen hiermee echter niet te vervallen, de kosten voor verlenging zijn in dit geval ook door QDC al gemaakt. In dat geval adviseren wij als datum op te geven einde contract. Wordt er een datum welke in het verleden ligt ingevuld, dan zal de opheffing altijd op de huidige (werk)dag worden ingepland. Ook dan worden gemaakte kosten niet teruggedraaid en dienen openstaande facturen ook voldaan te worden.

Dit artikel is geplaatst in Procedures en getagged als , , , . Sla de permalink op als bladwijzer.