Het gebruiken van een Autoresponder

Uw hostingpakket bij QDC beschikt standaard over een Autoresponder (Auto-Reply) functie. In dit artikel wordt deze functionaliteit beschreven.

Wanneer gebruikt u een Autoresponder

Een Autoresponder kan voor diverse doelen gebruikt worden. Een hiervan is de mogelijkheid om personen of organisaties die een e-mailbericht naar u versturen, ervan op de hoogte te stellen dat het betreffende e-mailaccount niet meer bestaat. Hierin kan bijvoorbeeld aangeven worden, dat hun berichten niet gelezen worden en dat zij een ander e-mailadres dienen te gebruiken.

Een andere mogelijkheid, is een standaard begroeting dat het e-mailbericht is ontvangen. Als derde mogelijkheid, wordt deze functionaliteit ingezet om een prijslijst terug te sturen.

Beheer

Om een Autoresponder in te stellen, dient u toegang te hebben tot de DirectAdmin omgeving, waarin uw hostingpakket beheerd kan worden. Weet u niet hoe u deze toegang kunt verkrijgen, bekijk dan dit artikel.

Als u zich bevindt op de hoofdpagina van DirectAdmin, vindt u onder de categorie E-mail Management een optie Autoresponder. Wanneer deze optie wordt geselecteerd, dan wordt er een overzicht getoond van alle reeds ingestelde Autoresponders op het betreffende hostingpakket. In dit overzicht kunnen de bestaande Autoresponders worden verwijderd of aangepast en kunnen er nieuwe Autoresponders aangemaakt worden.

Nieuwe Autoresponder aanmaken

Om een nieuwe Autoresponder aan te maken, kies voor Create New Autoresponder. Er komen nu enkele opties naar voren:

Responder Address: In dit veld kan het voorloop gedeelte opgeven worden van het gehele e-mailadres, waarvoor de Autoresponder ingesteld dient te worden.
Let op: Het e-mailadres wat hier opgegeven wordt dient te bestaan als Emailaccount, Forwarder, of Catch-All adres. In het geval van een Forwarder, mag deze niet naar :fail: gezet worden, anders werkt de Autoresponder niet.

Responder Message: In dit veld wordt het bericht opgegeven, welke de afzender automatisch zal ontvangen.

Send a CC to: Hier geeft u een e-mailadres op, welke ook het Autoresponder bericht zal ontvangen. Hiermee kunt u in de gaten houden hoe vaak er een bericht wordt verzonden.

Met de knop Create wordt de Autoresponder aangemaakt.

Het verwijderen of aanpassen van een Autoresponder

Wanneer u in het overzicht van de Autoresponders zit, dan kunnen de bestaande Autoresponders worden verwijderd of aangepast. Zoek onder de optie Autoresponder de betreffende Autoresponder op, welke u wenst te verwijderen of aan te passen.

Verwijderen:
Gebruik het selectievakje onder Select achter de regel. Gebruik vervolgens de button Delete Selected om de Autoresponder te verwijderen voor het geselecteerde e-mailadres. U kunt ook meerdere Autoresponders tegelijk verwijderen, door er meerdere te selecteren met de selectievakjes.

Aanpassen:
Gebruik de URL Modify (onder Modify) achter de Autoresponder welke aangepast dient te worden. Hetzelfde scherm wat in dit artikel onder Nieuwe Autoresponder aanmaken staat beschreven wordt nu weergegeven. U kunt de gewenste aanpassingen doorvoeren en de wijzigingen opslaan met de knop Modify.

Voor meer informatie over de Autoresponder functie, kunt u dit artikel raadplegen.

Dit artikel is geplaatst in E-mail Management en getagged als , , , . Sla de permalink op als bladwijzer.