Let op! Per 1 december stoppen we met onze eigen Hosted Exchange dienst bij QDC.
E-mailontwikkeling heeft de afgelopen jaren niet stilgestaan. Microsoft heeft Microsoft 365 sterk ontwikkeld. Het hosten van een eigen Microsoft Exchange platform blijkt steeds lastiger en duurder. De licentiekosten zijn gestegen en de veiligheidseisen zijn verhoogd.
Lees hier meer over op deze pagina.
In dit artikel wordt uitgelegd hoe er een Mail Domein aangemaakt kan worden voor Hosted Exchange. Dit is noodzakelijk, omdat e-mailadressen alleen aangemaakt kunnen worden, indien er ook een domeinnaam is opgegeven als Mail Domein. Deze instructies kunnen worden gevolgd wanneer er nog geen, of niet de gewenste, mail domein actief is.
Inloggen in het control panel
Log in op het Control Panel van Hosted Exchange. Gebruik hiervoor de volgende link: https://cp.cloudorb.com/. Er wordt een inlogscherm getoond, voor uitleg over het inlogscherm zie dit dit artikel.
Een Mail Domein toevoegen
Wanneer er is ingelogd in het gebruikersscherm, kies voor Service Beheer, Exchange Hosting en vervolgens voor Exchange Accounts. Het volgende venster verschijnt en kies voor Beheer:
Voeg de maildomein toe achter de optie Nieuw SMTP domein toevoegen, kies het type naar wens (of behoud deze op de standaard optie Authoritative en kies voor Nieuw domein toevoegen. Eventueel kan de opgegeven domeinnaam ook als Standaard worden ingesteld door deze optie te selecteren.
Het mail domein is nu succesvol toegevoegd en klaar voor gebruik.