Een Mail Domain toevoegen

In dit artikel wordt uitgelegd hoe er een Mail Domein aangemaakt kan worden voor Hosted Exchange. Dit is noodzakelijk, omdat e-mailadressen alleen aangemaakt kunnen worden, indien er ook een domeinnaam is opgegeven als Mail Domein. Deze instructies kunnen worden gevolgd wanneer er nog geen, of niet de gewenste, mail domein actief is.

Inloggen in het control panel

Log in op het Control Panel van Hosted Exchange. Gebruik hiervoor de volgende link: https://cp.cloudorb.com/. Er wordt een inlogscherm getoond, voor uitleg over het inlogscherm zie dit dit artikel.

Een Mail Domein toevoegen

Wanneer er is ingelogd in het gebruikersscherm, kies voor Service Beheer, Exchange Hosting en vervolgens voor Exchange Accounts. Het volgende venster verschijnt en kies voor Beheer:

Kies vervolgens voor het tabblad Mail Domeinen:

Voeg de maildomein toe achter de optie Nieuw SMTP domein toevoegen, kies het type naar wens (of behoud deze op de standaard optie Authoritative en kies voor Nieuw domein toevoegen. Eventueel kan de opgegeven domeinnaam ook als Standaard worden ingesteld door deze optie te selecteren.

Het mail domein is nu succesvol toegevoegd en klaar voor gebruik.

Dit artikel is geplaatst in Hosted Exchange en getagged als , . Sla de permalink op als bladwijzer.