Alternatieve methode: E-mailadres instellen voor Outlook in Configuratiescherm

Indien u bij QDC een webhosting heeft afgenomen en daarvan de e-mail functionaliteit wilt gebruiken, dan kunt u een aangemaakt e-mailadres instellen in verschillende programma’s.

In dit artikel vindt u alternatieve instellingen, welke u kunt gebruiken voor Outlook. Gebruik dit artikel in het geval het toevoegen van het e-mailaccount niet via de Outlook wizard lukt. Dit kan voorkomen wanneer u bijvoorbeeld de DirectAdmin gebruiker wenst in te stellen als e-mailadres.

Let op! Wij raden af om de DirectAdmin gebruiker in te stellen als e-mailaccount. Gebruik bij voorkeur een nieuw e-mailaccount, door deze instructie te volgen.

Belangrijk voordat u deze instructie volgt is dat u in het bezit bent van de inloggegevens (eventueel te testen in de Webmail) en de servernaam. Als u binnen het DirectAdmin controle paneel bent ingelogd, dan ziet u in de URL het volgende staan:
https://web0X.qdc.nl:2222 – waar de X is vervangen door een nummer. Het is belangrijk dat u dit onthoudt, voor het vervolg van de procedure.

Instellen binnen Configuratiescherm

Ga naar uw Configuratiescherm en kies voor Gebruikersaccounts (te zien met de schermweergave Categorie).

Kies voor Mail (Microsoft Outlook ***) en klik op E-mailaccounts en vervolgens Nieuw.

Vink aan “Handmatige instelling of extra servertypen” en kies Volgende.

Selecteer het vinkje “POP of IMAP” en kies Volgende. Kies hier voor POP of IMAP.

Geef de volgende gegevens op:

Gebruikersgegevens:
Naam: Uw naam, of afdeling naam. Deze informatie is optioneel. Kies wel een naam zodat u uw e-mailadres kunt terugvinden als u meerdere e-mailadressen gebruikt.

E-mailadres: Het gewenste volledige e-mailadres (forwarder of mailbox), zoals deze zichtbaar is in DirectAdmin.

Servergegevens:
Type account: IMAP
Note: Gebruik alleen POP3, als u zeker bent dat u dit wilt gaan gebruiken. Wij raden dit echter af.

Server voor inkomende e-mail:
web0X.qdc.nl

Server voor uitgaande e-mail (SMTP):
web0X.qdc.nl

Aanmeldingsgegevens:
Gebruikersnaam: De gebruikersnaam van het e-mailaccount waarmee u wenst in te loggen. De volledige juiste gebruikersnaam is zichtbaar in DirectAdmin onder e-mailaccounts (in het geval van de DirectAdmin gebruiker, dient u bijvoorbeeld het @-domein weg te laten).

Wachtwoord: het bijbehorende wachtwoord van uw mailbox.

Wachtwoord onthouden: Alleen aanvinken als het een privé computer betreft, waar alleen u toegang tot heeft.

Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht: Uitvinken, deze functie wordt niet gebruikt.

Meer Instellingen

Kies vervolgens voor de Knop Meer instellingen …

Tab Algemeen
Deze instellingen hoeft u niet aan te passen, deze instellingen zijn optioneel.

Tab Server voor uitgaande e-mail
Vink deze keuze aan:
Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist
en kies
Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail

Tab Geavanceerd
Pas de volgende waardes voor de poorten aan, wij adviseren de poorten te gebruiken met SSL:
Inkomende e-mail (IMAP): 993 (met SSL) of 143 (zonder SSL)
Uitgaande e-mail (SMTP): 465 (met SSL) of 587 (zonder SSL of met TLS)

Note: u kunt alleen SSL kiezen, indien u web0X.qdc.nl kiest. Kiest u mail.uwdomein.nl dan kunt u geen SSL gebruiken. Steeds meer providers en programma’s vereisen zelfs dat u SSL gebruikt.

Kies OK en Kies Volgende

Klik op Voltooien

BELANGRIJK:

  • Waar in dit artikel gesproken wordt over web0X.qdc.nl, dient u de X te vervangen door de server, waarop uw hosting staat. Dit staat onder andere aangegeven in het e-mailbericht, waarin u uw inloggegevens van DirectAdmin heeft ontvangen. Heeft u deze niet voor handen, dan kunt u proberen naar http://mail.uwdomein.nl:2222 te surfen in een browser. De URL in de browser wordt dan automatisch vervangen door https://web0X.qdc.nl:2222/ – waar de X dan uw server(nummer) toont. Komt u er nog niet uit, dan kunt u ons ook benaderen per e-mail (support@qdc.nl), wij geven u dan uw server door.
  • Krijgt u een foutmelding bij het Voltooien van de instellingen, controleer dan of alle aanwezige e-mail programma’s zijn afgesloten en probeer het opnieuw.
Dit artikel is geplaatst in E-mail Algemeen en getagged als , , , , , , , , , . Sla de permalink op als bladwijzer.