Inloggen op de Barracuda Spam & Virus Firewall

Gebruikers van de Barracuda Spam & Virus Firewall kunnen inloggen op het spamfilter, om zo de instellingen voor deze gebruiker te onderhouden. Ook kan de gebruiker de e-mailberichten, welke in quarantaine staan, beheren. Inloggen op de Barracuda Spam & Virus Firewall kan met de volgende link: https://barracuda.qdc.nl/
Note: Deze URL kan enkel via HTTPS benaderd worden. De onversleutelde versie HTTP wordt niet geaccepteerd.

De volgende pagina wordt getoond, onder deze afbeelding wordt deze pagina beschreven:

Barracuda-login
Hier kan eenvoudig ingelogd worden op de Barracuda Server, door het e-mailadres op te geven waarmee u wilt inloggen bij Username en het bijbehorende wachtwoord bij Wachtwoord. Optioneel kan de Taal nog gewijzigd worden, deze staat standaard op Nederlands.

Wachtwoord vergeten

Indien het wachtwoord kwijt is, dan kan het e-mailadres ingevuld worden bij Username. Vervolgens kan er voor de optie Maak Nieuw Wachtwoord gekozen worden. Er wordt dan een nieuw wachtwoord verzonden naar het opgegeven e-mailadres.

Nieuw gebruikersaccount aanmaken

Doorgaans wordt dit account automatisch aangemaakt, wanneer op dit e-mailadres e-mailberichten worden ontvangen en verwerkt door het spamfilter. Als er nog niet eerder een Quarantaine Rapportage verstuurd is en er bestaat nog geen account, dan kan met de functie “Maak Nieuw Wachtwoord” een nieuw gebruikersaccount aangemaakt worden. Kies het gewenste e-mailadres (dit dient wel een bestaand e-mailadres te zijn) en kies voor de button Maak Nieuw Wachtwoord. De gebruiker wordt nu aangemaakt; de inloggegevens worden naar het opgegeven e-mailadres gestuurd.

Bovenstaand voorbeeld kan ook gebruikt worden, als er een nieuw e-mailadres wordt aangemaakt. Dan kan er ook direct een gebruiker aangemaakt worden voor op de Barracuda Spam & Virus Firewall. Deze gebruiker zou dan alvast enkele instellingen vooraf kunnen instellen.

Foutmeldingen

De volgende foutmelding kunnen worden weergegeven:

Error: Unable to verify email address. Het domein, welke achter het @-teken staat, wordt niet herkend door de Barracuda Server. Dit kan betekenen dat uw dienst (nog) niet is uitgebreid met de Barracuda Spam & Virus Firewall. Neem hierover contact op met support@qdc.nl.

Fout: Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord. De gebruikersnaam en / of het wachtwoord zijn incorrect. Ook kan het zijn, dat het account (nog) niet bestaat. Er kan een nieuwe wachtwoord aangevraagd worden met de button Maak Nieuw Wachtwoord.

Dit artikel is geplaatst in Barracuda en getagged als , , , , , , , . Sla de permalink op als bladwijzer.